Narzędzie klasy Business Intelligence, wspiera oprogramowanie Comarch ERP Optima umożliwiając bieżący wgląd do danych firmy na podstawie informacji wprowadzonych do oprogramowania. Co warte podkreślenia, Analizy BI to moduł przyjazny użytkownikom, a do jego obsługi nie jest potrzebna zaawansowana wiedza informatyczna. Dzięki temu bez sztabu specjalistów IT, każdy jest w stanie samodzielnie tworzyć własne zestawianie przy pomocy metody drag&drop czyli przeciągnij i upuść.

Ponadto w ramach narzędzia istnieje możliwość korzystania z raportów wzorcowych, będącymi gotowymi szablonami pomagającymi w samodzielnym tworzeniu zestawień.

Co więcej, moduł Analizy BI zapewnia użytkownikom dostęp do szeregu standardowych raportów przygotowanych przez specjalistów firmy Comarch, dzięki którym otrzymują oni dużą wygodę korzystania z narzędzia jak również gwarancję jak najszybszego dostępu do interesujących go informacji z poniższych obszarów:

  • Sprzedaż,
  • Zakupy,
  • Magazyny,
  • Serwis,
  • Księgowość,
  • Rejestry VAT,
  • Kadry i Płace,
  • Płatności,
  • CRM,
  • Rozrachunki Księgowe,
  • Biuro Rachunkowe,
  • Środki Trwałe.
  • Lepszy wgląd w działalność przedsiębiorstwa – firmy korzystające z modułu otrzymują rzetelną, szybką i aktualną informację o wielu aspektach swojej działalności.
  • Usprawnienie procesu podejmowania decyzji – podejmowanie decyzji staje się łatwiejsze dzięki czytelnym i przekrojowym danym na temat funkcjonowania firmy w postaci analiz i raportów, które pozwalają właścicielom i osobom zarządzającym firmą na rozstrzyganie, czy i jakie działania mają zostać podjęte do osiągnięcia zamierzonych celów biznesowych.
  • Obniżenie kosztów pozyskiwania analiz – Comarch ERP Optima Analizy BI szybko odpowiada na postawione pytania, a zbudowanie nawet najbardziej skomplikowanych sprawozdań oraz zestawień sprowadza się do użycia prostej metody drag & drop.
  • Oszczędność czasu – dzięki zastosowaniu subskrypcji, stale wykonywane raporty będą zawsze dostarczane na czas. Moduł samoczynnie wyśle raport ze wszystkimi niezbędnymi informacjami pozwalającymi na zdiagnozowanie bieżącej sytuacji w firmie i podjęcie odpowiednich działań.
  • Weryfikacja realizacji planów firmy – wykorzystując moduł Comarch ERP Optima Analizy BI w prosty sposób na jednym sprawozdaniu, można odczytać stopień zrealizowanego planu i prześledzić trendy dla każdego z kluczowych wskaźników efektywności.

Moduł Comarch ERP Analizy BI można rozszerzyć o moduł Comarch ERP Optima BI Point umożliwiający korzystanie z analiz przez platformę internetową Comarch BI Point, dostępną zarówno na komputerach jak i urządzeniach mobilnych. Dzięki temu, menagerowie firm mają zapewniony wgląd w bieżącą sytuację przedsiębiorstwa w każdym miejscu na świecie o każdym czasie, pod warunkiem posiadania łącza internetowego. Platforma raportowa oferuje użytkownikowi dostęp do 197 standardowych raportów i 9 dashboardów (kokpitów menadżerskich) oraz możliwość tworzenie własnych analiz ad – hoc. Z pewnością, dużą wartością dodaną produktu jest mechanizm wieloźródłowości, który umożliwia wprowadzanie i przetwarzanie danych z zewnętrznych źródeł (np. pliki excel, zewnętrzne bazy danych). Warto również zwrócić uwagę jak Comarch BI Point ułatwia współpracę między pracownikami – poprzez możliwość udostępniania raportów i dashboardów, wysyłanie subskrypcji i dodawania komentarzy. Narzędzie Comarch Optima BI Point jest to aplikacja serwerowa, niezależna od wydań oprogramowania Comarch ERP Optima.

Wykorzystując nasze ponad trzynastoletnie doświadczenie, wiedzę oraz know – how firma Comarch zbudowała zupełnie nowe narzędzie klasy Business Intelligence przeznaczone dla użytkowników systemu Comarch ERP Optima. W ramach tego rozwiązania,platforma analityczna BI Point integruje się z bazą danych programu Optima aby móc później przesłać ustrukturyzowane dane do narzędzia analitycznego w postaci raportów i dashboardów obejmujących 5 obszarów analitycznych:

  • Logistyka,
  • Handel,
  • Płace i Kadry,
  • Księgowość,
  • Płatności.

Dostępne w produkcie gotowe zestawy raportów pozwolą menadżerom czy właścicielom m.in. prowadzić codzienne analizy sprzedaży czy zakupów, lepiej zarządzać należnościami i zobowiązaniami, kontrolować rentowność w ujęciu m.in. działów czy regionów, mieć wgląd w czas pracy i pensje pracowników czy zarządzać stanami magazynowymi  – a to tylko część możliwości jakie zapewnia BI Point Menadżer.

Co istotne, dla użytkowników Comarch ERP Optima, BI Point Menadżer to możliwość korzystania z raportów i analiz także na urządzeniach mobilnych, jak tablet czy smartfon dzięki wbudowanemu w narzędzie responsywnemu designowi.  Dzięki temu odbiorcy raportów otrzymują możliwość wglądu w wyniki firmy w dowolnej chwili, z dowolnego miejsca i urządzenia z dostępem do internetu.

Coraz więcej firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę, że aby efektywnie konkurować z największymi graczami na rynku, muszą analizować dane gromadzone w wyniku prowadzonej działalności, aby mieć pełny obraz sytuacji firmy. W tym aspekcie z pomocą przychodzą narzędzia klasy Business Intelligence jednak często barierą uniemożliwiającą ich wdrożenie jest brak zasobów zarówno ludzkich jak i finansowych. Dla tej grupy klientów idealnym rozwiązaniem są produkty dostępne w modelu chmurowym, do których zalicza się BI Point Menadżer. Wdrożenie tego typu rozwiązania jest proste, szybkie oraz niekosztowne – użytkownik ponosi jedynie miesięczną opłatę za licencję, bez dodatkowych kosztów związanych z drogim sprzętem, licencjami obcymi czy aktualizacją do nowszych wersji.

Dzięki współpracy firmy Comarch z Biurami Rachunkowymi na etapie projektowania rozwiązania, zespół Business Intelligence skonstruował produkt w taki sposób, aby jego funkcjonalności spełniały również wymagania tej grupy klientów i ułatwiały im codzienną  pracę.

BI Point Menadżer w 100% pokrywa funkcjonalności Pulpitu Menadżera co oznacza, że raporty są dostępne przez przeglądarkę internetową, nie wymaga on posiadania zaawansowanych umiejętności informatycznych i analitycznych, pełni rolę repozytorium raportów a wbudowany w rozwiązanie system synchronizacji danych automatycznie oczyszcza, integruje i ładuje dane z oprogramowania Comarch ERP Optima BR.

Co więcej, za pomocą tego rozwiązania istnieje możliwość udostępniania wydruków bezpośrednio z programu Comarch ERP Optima BR do narzędzia BI Point Menadżer a także tworzenia interaktywnych analiz w wielu atrakcyjnych formach wizualizacji (wykresy, tabele, mapy, wskaźniki).

Narzędzie dzięki swojej mobilności nie tylko ułatwi komunikację między Biurami Rachunkowymi a ich klientami, ale także da im możliwość zwiększania przewagi konkurencyjnej poprzez udostępnianie nowoczesnego narzędzia raportowego, które jest przyjazne dla użytkownika. Dzięki temu rozwiązaniu Biura Rachunkowe otrzymują możliwość wejścia w nowy model biznesowy – od teraz mogą pełnić także funkcję analityka, który dostarcza przedsiębiorstwom dodatkowe analizy, poza zestawieniami obligatoryjnymi.

BI Point Menadżer to szereg konkretnych korzyści zarówno dla Biura Rachunkowego jak i dla jego klientów, m.in.:

  • podniesienie konkurencyjności Biura Rachunkowego, które oferuje swoim klientom gotowe zestawy raportów,

  • brak obciążania systemów w biurze podczas przeprowadzania niezbędnych analiz – serwery Comarch procesują dane w chmurze obliczeniowej,

  • bieżący dostęp do pełnego zestawu analiz biznesowych, dzięki możliwości skonfigurowania częstotliwości aktualizowania danych,

  • zestawy predefiniowanych analiz stworzonych przez doświadczonych ekspertów na podstawie przeanalizowanych setek tysięcy raportów klientów firmy Comarch,

  • gotowy produkt, bez konieczności posiadania zaawansowanej wiedzy technicznej w obszarze zapytań do firmowej bazy danych czy przygotowywania raportów,

  • bezpieczeństwo danych, aktualnie ponad 194 tys. firm korzysta z Chmury Comarch, wśród których są również instytucje takie, jak banki, które mają rygorystyczne wymagania odnośnie jakości i bezpieczeństwa danych oraz ich przechowywania,

  • stały dostęp do asysty technicznej