Technologia OCR – czyli optycznego rozpoznawania tekstu (z ang. Optical Character Recognition) – znajduje zastosowanie w wielu dziedzinach, także w biznesie.
Comarch oferuję usługę, która przyspieszy digitalizację Twojej firmy. Dzięki Comarch OCR błyskawicznie wprowadzisz do rejestrów VAT każdą papierową fakturę – potrzebny Ci będzie tylko skaner lub aparat fotograficzny i połączenie
z Internetem.
Chmurowa usługa Comarch OCR kluczowe dane z faktury odczyta i skataloguje za Ciebie – dzięki czemu zaoszczędzisz czas, który poświęcasz na ich ręczne wprowadzanie, a w przyszłości błyskawicznie wyszukasz potrzebne dokumenty.
Usługa OCR jest przeznaczona do rozpoznawania znaków i całych tekstów w pliku graficznym – PDF, JPG, JPEG, TIFF, PNG. Zadaniem Comarch OCR jest rozpoznanie danych (np. kontrahentów, kwoty netto / brutto, opisy, VAT oraz numery faktur) przy użyciu tej technologii z zeskanowanych faktur, a następnie przeniesienie rozpoznanych danych do oprogramowania księgowego np. do rejestrów VAT.
Comarch OCR odczytuje dane z dokumentów z 87% skutecznością! Rozczytał i skatalogował już ponad 3,5 mln.
Oszczędzaj czas i ograniczaj błędy przy ręcznym wprowadzaniu faktur do systemu księgowego.
OCR jest dostępny bezpośrednio z poziomu systemu Comarch ERP lub innego oprogramowania księgowego dzięki API.
Usługa Comarch OCR, wykorzystując zaawansowane, autorskie algorytmy, także z elementami sztucznej inteligencji, analizuje dostarczony plik graficzny i rozpoznaje na nim tekst. Po zmianie obrazu na tekst i odczytaniu z niego danych merytorycznych, przypisuje je do odpowiednich kategorii – NIP, numer faktury, data, kwota netto, brutto, VAT, numer rachunku bankowego itp. Następnie przetworzona przez Comarch OCR faktura zostaje wprowadzona do systemu ERP i w dalszym etapie może być zweryfikowana, zaksięgowana i zarchiwizowana.
Poszczególne kroki procesu wyglądają następująco:
- zeskanowanie lub zrobienie zdjęcia fakturze
- załadowanie pliku z fakturą do usługi Comarch OCR, która przetwarza fakturę i zwraca dane merytoryczne do systemu ERP
- sprawdzenie poprawności odczytanych danych
- zatwierdzenie dokumentu w systemie ERP