Przepis na Pracownicze Plany Kapitałowe w mikroprzedsiębiorstwach

Mikroprzedsiębiorcy przystępują do Pracowniczych Planów Kapitałowych. Według obowiązującego harmonogramu termin na zawarcie umowy o zarządzanie PPK upływa dla nich 23 kwietnia 2021 r., a termin na zawarcie umowy o prowadzenie PPK – 10 maja 2021 r. Czasu zostało niewiele, dlatego już teraz warto zapoznać się z zasadami działania nowego programu emerytalnego oraz przygotować firmę do wdrożenia i obsługi PPK. Od czego należy zacząć?

Od udziału w bezpłatnym webinarze organizowanym przez Comarch. Podczas szkolenia eksperci opowiedzą o najważniejszych zasadach wdrożenia i prowadzenia PPK w mikroprzedsiębiorstwach, podpowiedzą na co zwracać uwagę przy obsłudze programu, jak pomóc działom kadrowym przez stosowanie aplikacji do wdrożenia i obsługi PPK. Webinar odbędzie się 24 marca o godz. 11.00. Wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy.

Wdrożenie Pracowniczych Planów Kapitałowych to wyzwanie dla każdego przedsiębiorstwa – wymaga szeregu działań przygotowawczych a później stałej obsługi programu. Na firmie ciąży obowiązek wyboru instytucji finansowej zarządzającej PPK i podpisania z nią umowy, prowadzenia ewidencji uczestników programu oraz składanych przez nich deklaracji, naliczania i ewidencjonowania miesięcznych składek, raportowania do instytucji finansowych. W trakcie webinaru powiemy jak krok po kroku przygotować firmę do obsługi PPK. Pokażemy też jak dzięki aplikacji Comarch PPK, mikro i małe firmy szybko oraz w prosty sposób mogą obsługiwać Pracownicze Plany Kapitałowe ­– mówi Urszula Kozłowska, ekspert ds. kadr i płac w systemach Comarch ERP.

Dodatkowo podczas webinaru ekspert podzieli się również doświadczeniami większych firm, które wdrożenie PPK mają już za sobą.

PPK weszły w życie w 2019 roku. Do programu kolejno przystępowały duże, średnie i małe przedsiębiorstwa. Te firmy przecierały szlaki, a my ich w tym wspieraliśmy od strony informatycznej. Wprowadziliśmy do oferty aplikację do obsługi PPK i byliśmy w stałym kontakcie z klientami, którzy zwracali się do nas z pytaniami związanymi zarówno z samym oprogramowaniem informatycznym, jak i interpretacją przepisów. Teraz mamy dużo większą wiedzę i wiemy, co może stanowić największe wyzwanie dla firm, które teraz mają przystąpić do programu oszczędnościowego. Część webinaru będzie poświęcona tym zagadnieniom – dodaje Urszula Kozłowska.